DVD Review: iZombie - Seizoen 3

Regisseur: Michael Fields, e.a.

Acteurs: JRose McIver, Malcolm Goodwin, Rahyl Kohli, Robert Buckley, …

Beeld: 1.78:1 - Taal: Dolby Digital 5.1 | Engels, 3.0 | Frans, Duits

Ondertitels:Nederlands, Engels, Duits, Noors, Zweeds, Fins, Zweeds

Extras: iZombie 2016 comic-con Panel, Deleted Scenes

Label: Warner Home Video

Terwijl de bekendste drama-reeks in zombieland alsmaar daalt qua populariteit en kijkcijfers, gaat het luchtige iZombie het voor de wind. De reeks rond de brein-etende detective Liv is ondertussen zijn vierde seizoen ingegaan op televisie, en het derde seizoen ligt sinds deze week in de winkelrekken. Maar is het ook nog steeds goed?

We pikken – uiteraard – in waar we gebleven zijn op het einde van seizoen 2. Er zijn een pak meer zombies dan gedacht en sommigen worden tot een leger omgevormd. Dat geeft meteen een spannende premisse van het derde seizoen, maar desalniettemin wordt de structuur én toon van de voorbije seizoenen behouden. En daar is niets mis mee. Het blijft allemaal met een bepaalde luchtigheid gebeuren, en Liv gaat nog steeds op onderzoek uit, door breinen te consumeren en zo via de herinneringen informatie te achterhalen.

Al is er wel sprake van karakterontwikkeling, al is dat in beperkte mate. Major als kersverse zombie is absoluut interessant om zien en levert ook grappige situaties op, maar de hoofdbrok blijft het onderzoeken van moorden met als dunne rode draadjes een ontluikende relatie tussen Blaine en Peyton en een iets dikkere rode draad de zoektocht naar een geneesmiddel door Ravi. Echt iets nieuws biedt het derde seizoen dus niet, maar in principe hoeft het niet. De serie blijft variëren op dezelfde structuur, maar voorlopig is die manier van werken nog niet uitgemolken. De verhalen en de manier waarop Liv omgaat met opgegeten breinen en met andere personages is nog steeds prima. Net als de vertolkingen en de chemie onderling.

Wat ons betreft blijft iZombie ook tijdens zijn derde seizoen fris, leuk en gewoon heel goed. De meeste reeksen kennen na enkele seizoenen een ‘fatigue’ en vaak worden de verhalen minder origineel, maar dat lijkt deze serie voorlopig te kunnen vermijden. Voor de jagers van bonussen: de DVD-uitgave hierin is niet echt rijkelijk bedeeld. Een comic-con panel en verwijderde scènes, maar dat is standaard hap voor series als deze.

8/10

© Game4Me.be