Blu-ray Review: Terminator Dark Fate

Format:Blu-ray Genre: Actie Speelduur: +/- 128 Minuten

Regisseur: Tim Miller

Acteurs: Linda Hamilton, Arnold Schwarzenegger, Gabriel Luna, Mackenzie Davis, ...

Beeld : 2.35:1 Taal: DTS-HD 7.1| Engels DTS-HD 5.1 | Italiaans, Frans Ondertitels: Nederlands, Frans, Italiaans, Engels

Extra's: Deleted Scenes

Label: Warner Home Video

Arnold Schwarzenegger is zonder twijfel één van dé actie-iconen van de jaren '80 en '90. En één van zijn allerbekendste franchises is zonder twijfel Terminator. The Terminator uit 1984 is een iconische film en de twee sequels waren ook te pruimen. Salvation was echt slecht, maar de 2015-film Genisys was entertainend, mede door de terugkeer van Schwarzenegger. En nu is er nog eentje.

Deze keer geen tijdreizen voor Arnold Schwarzenegger's T-800 - die we nu ook wel Carl noemen - en dus geen jongere CGI-versie van hem, maar wel Linda Hamilton die terugkeert in haar iconische rol van Sarah Connor. De terugkeer van Hamilton geeft het allemaal een old-school gevoel en als ze ook nog eens perfect in haar rol glijdt zoals ze dat nu doet, zijn we al half voor de film gewonnen. Maar de film draait in principe rond Dani, een jonge vrouw, die gezocht wordt door een Rev-9 Terminator. Tegelijk landt er een mens met aangepaste krachten, Grace, die haar moet beschermen. Een beetje naar de geest van de eerste films dus, waar The Governator de Connors moest beschermen.

Die geest van de eerste films wordt door Tim Miller - regisseur van Deadpool - vrij goed gegrepen. Hierdoor krijg je het gevoel dat Terminator als franchise helemaal 'terug' is. Al was Genisys ook best entertainend. Maar de comeback van Hamilton doet wel wat, en de interactie tussen T-800/Carl en Sarah Connor geeft ook een meerwaarde en op een zeldzaam moment zelfs een zweem van humor. Daarnaast is ook de actie dik oké. Van de laatste drie films, deze, Genisys en Salvation, is Dark Fate veruit de meest entertainende al teert het een beetje op nostalgie en feel-good. Toch is het een mooie voortzetting van de Terminator-franchise en zijn Linda Hamilton en Schwarzenegger een genot om naar te kijken in deze film.

Of de Terminator-franchise nog vervolgen krijgt, weten we niet. Wat we wel weten is dat fans van de eerste films best wel tevreden gaan zijn met deze film. Entertainend, goede actie en een Hamilton die zonder problemen weer in haar rol kruipt en een goede chemie heeft met Arnold Schwarzenegger.

8/10