Blu-ray Review: Zombieland - Double Tap

Format: Blu-ray Genre: Actie-Komedie Speelduur: +/- 99 Minuten

Regisseur: Ruben Fleisher

Acteurs: Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Emma Stone, Abigail Breslin, ...

Beeld : 2.39::1 Taal: DD 5.1| Engels, Frans, Duits Ondertitels: Nederlands, Engels, Frans

Extra's: Bloopers & Extra Takes, Alternatieve en verlengde scènes, De Dubbelgangers, Een dag met Bill Murray, De vervoermiddelen van Zombieland, De regels van een zombiefilm, Hoe maak je Babylon, Vers bloed, Commentaar

Label: Sony Pictures Home Entertainment

Herinnert er zich iemand de originele Zombieland-film nog? Als je het niet meer herinnert hoef je jezelf er niet voor te schamen: de film is ondertussen 11 jaar oud. De dolkomische zombiefilm waarin de ervaren Woody Harrelson de beginnende acteurs Emma Stone, Jesse Eisenberg en Abigail Breslin onder de vleugels nam is pure cult, maar die cult heeft een vervolg.

En goed nieuws: het is geen tien-jaar-na-dato flauw afkooksel geworden met ander acteurs. Nope, dezelfde crew is terug. Harrelson, Eisenberg, Breslin, Stone én regisseur Fleisher tekenen present. Dat betekent dat de nostalgische factor toch aanwezig is, maar ook dat we meer van hetzelfde kunnen verwachten. En we krijgen ook meer van hetzelfde. Vaak geen pluspunt, maar hier wel. Het Witte Huis is onder meer The Place to Be in deze film en het viertal is op zoek naar Babylon, het beloofde land. We krijgen dezelfde soort humor, maar merken onder meer bij Eisenberg, dat hij op dat vlak ietwat geëvolueerd is.

Abigail Breslin is dan weer 23 jaar oud in plaats van 13, dus krijg je automatisch een ander personage en kan met dat leeftijdsverschil gespeeld worden. Dat wordt met mate gedaan, en haar personage 'Little Rock' is dus geëvolueerd. Meer van hetzelfde: maar met acteurs die geëvolueerd en anders zijn. Geëvolueerd zijn ook de zombies. Er zijn mutaties en dus nieuwe uitdagingen voor de groep. Meer van hetzelfde wil dus niet zeggen 'inspiratieloos'. Want de makers doen hun best om het ondanks dat we dezelfde personages en dezelfde soort humor krijgen, fris te houden. En dat lukt wel. Met als resultaat een prima vervolg die de volledige speelduur entertaint.

Als een cult-humor-zombiefilm als deze na tien jaar een vervolg krijgt is het altijd afwachten. Vaak loopt dat niet goed af, maar hier dus wel. De film is grappig, de acteurs spelen hun rol met verve en zijn geëvolueerd, en het voelt niet aan alsof het gedateerd is. Een top-entertainende film.

8,5/10