DVD Review: After the Wedding

Format: DVD Genre: Drama Speelduur: +/- 107 Minuten

Regisseur: Bart Freundlich

Acteurs: Michelle Williams, Julianne Moore, Billy Crudup, Abby Quinn, ...

Beeld : 2.40:1 Taal: DD 5.1| Engels Ondertitels: Nederlands

Label: Dutch Filmworks

Men zegt wel eens dat de wereld een kleine plaats is. Toegegeven: het feit dat het COVID-19 virus, dat we ook wel kennen als het Corona virus aan de andere kant van de wereld begon en nu zelfs ons dagelijks leven ontregeld, doet ons daar nog eens aan herinneren. Maar dat doen ook films. Een film als After the Wedding bijvoorbeeld.

After the Wedding is een film waarin we Michelle Williams nog eens terugzien in een hoofdrol. Of althans een overtuigende hoofdrol. Ze is het hoofd van een weeshuis, maar wanneer dat weeshuis in de problemen komt, zoekt ze financiële en materiële steun voor het weeshuis. Haar goed hart wordt in de verf gezet, en de relatie met mogelijke geldschieter Theresa wordt degelijk uitgebouwd. Het opzetten van de vriendelijke relatie met Theresa en het goede hart van Isabel is essentieel voor de film, want vrij snel komt er een twist die het verhaal toch wel een beetje een thriller-achtige wending geeft.

Wanneer Isabel op het huwelijk van Theresa's dochter uitgenodigd wordt, komt ze te weten dat haar ex de man is van Theresa en dan gaan de poppen aan het dansen en wordt het verhaal pas echt interessant. Dan draait het immers niet zozeer meer om het weeshuis, maar om het geheim dat Isabel en haar ex-man delen. De spanningen bouwen op en de dynamieken tussen de personages veranderen. Op die manier krijgen we een verrassende wending die de film beter en sterker maakt Op die manier is After the Wedding een film waarvoor het gezegde 'You can't judge a book - in dit geval een DVD - by it's cover helemaal voor klopt.

Dat we een film die begint als een financieel verhaal over een weeshuis zo kan kantelen naar de psychologische thriller-kant nog zouden zien deze maand, hadden we niet verwacht. De film is dus meer dan een aangename verrassing en zeker in quarantaine-tijden een aanrader.

8/10