DVD Review: Killerman

Format: DVD Genre: Actie Speelduur: +/- 108 Minuten

Regisseur: Malik Bader

Acteurs: Liam Hemsworth, Diane Guerrero, Zlatko Buric, Emory Cohen, ...

Beeld : 2.39:1 Taal: DD 5.1 | Engels Ondertitels: Nederlands

Label: Dutch Filmworks

Chris Hemsworth mag dan de laatste jaren het mooie weer maken als de Dondergod Thor in de miljardenfranchise die Marvel is, er loopt nog een Hemsworth rond in Hollywood. Liam. De man staat minder in de schijnwerpers, maar acteert ook al jaren. zijn nieuwste film is een thriller, Killerman.

Hemsworth speelt geen al te koosjere jongen die heel wat misdaadgeld witwast in het diamantenmilieu van New York, samen met zijn maatje Skunk. Wanneer ze er in geluisd worden, en Moe aan geheugenverlies lijdt, kan de film pas echt beginnen. En wat voor film wordt het? Om met de deur in huis te vallen: een simpele actie-thrillerfilm met personages die niet bepaald gecompliceerd zijn. Een makkelijk te verteren actieprent dus, en zeker niet de referentiefilm die Liam Hemsworth wel eens nodig heeft. Niet erg, zulke films hebben ook hun waarde en één ding is zeker: het is geen matige actieprent die van start naar finish bolt.

Integendeel, het verhaal mag dan wel serieuze gaten hebben en heel erg simpel zijn -wraak, - maar de actie en achtervolgingsscènes zijn bovengemiddeld. Daar is de sterke hand van regisseur Malik bader in te herkennen, hoewel de man met Killerman pas aan zijn vierde film zit. De film heeft dus wel een leuk tempo, omdat de actie sterk en flitsend is, en daartussen speelt Hemsworth zijn rol - hoewel niet zo goed uitgeschreven - best goed. En hoewel het verhaal niet al te best of origineel is, is het einde ook best nog verrassend. Op die manier is Killerman een goed te pruimen film die echt wel een avondje amusant vult.

Liam Hemsworth wacht na zijn rol in The Hunger Games nog op zijn volgende grote 'break', maar met films als Killerman laat hij zien dat hij net als zijn grote broer Chris uit het juiste actiehout is gesneden. Een snedige, sterke actiefilm die helaas te kampen heeft met een héél matig verhaal. Op een verrassend einde na dan. In Coronatijden zéker een film op een avond mee te vullen.

7/10

© Game4Me